رزومه آقای دکتر سید امیر امین یزدی

آقای دکتر سید امیر امین یزدی

 

اطلاعات شخصی

تاریخ تولد: 1346

محل تولد:  مشهد

ش.تماس:

ایمیل:

لینک صفحه شخصی:

 

سوابق تحصیلی

-         كارشناسي روانشناسي باليني از دانشگاه فردوسي مشهد

-         كارشناسي ارشد روانشناسي تربيتي از دانشگاه تهران

-         دكتري (Ph.D) روانشناسي رشد از دانشگاه شفيلد انگلستان

-         پسادكتري روانشناسي باليني كودك از دانشگاه واشنگتن امريكا

 

سوابق اجرایی

-         عضو هيآت علمي (دانشيار)گروههاي آموزشی روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد

-         معاون سابق پژوهشي دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي

-         رئيس و عضو مؤسس مركز پژوهشي روانشناسي سازماني

-         نايب رئيس و دبير سابق شوراي منطقه 2 (استان هاي خراسان رضوي، شمالي، جنوبي و سيستان و بلوچستان) سازمان نظام روانشناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران.

-         مدير گروه سابق علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد

-         رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی

-         عضو هیئت تحریریه مجلات علمی پژوهشی "پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره"، " پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت"  و " روانشناسی معاصر".

-         مدیر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره امین.

  

تألیفات (کتاب، مقاله، ترجمه)

 كتاب: 

-         روانشناسي كودك از ديدگاه معاصر (جلد 1) ، اي ميوس هترينگتون و پارك . آستان قدس رضوي ، 1383.

-         روانشناسي كودك از ديدگاه معاصر (جلد 2) ، اي ميوس هترينگتون و پارك. آستان قدس رضوي ، 1383.

-         زوج درماني ، آلبرت اليس و ديگران ، انتشارات ميثاق ، 1375.

-         تحول شناختي و عاطفي از ديدگاه پياژه ، باري جي وادزورث ، چاپ و انتشارات دانشگاه فردوسي ، 1378.

-         درخودماندگي، 1389. انتشارات دانشگاه فردوسي مشهد

-         راهنماي آموزشي برنامه درسي شيرخوارگي و نوپايي (كتاب درسي مربيان مهدهاي كودك سراسر كشور)، بهزيستي، 1389

 

 

مقالات : (علمي-پژوهشي و ISI )

 

-         "بررسي رابطه ي سبك اسنادي و استرس ادراك شده در دانشجويان دانشگاه فردوسي" ، مجله مطالعات تربيتي و روانشناسي ، 1379.

-         شناخت اجتماعي : تحولات استدلال "نظريه ذهن" در كودكان ، مجله مطالعات تربيتي و روانشناسي ، دوره پنجم شماره اول ، 1383.

-         بررسي الگوهاي تحول ادراكي بازشتاسي چهره  در نمونه ايراني، مجله مطالعات تربيتي و روانشناسي، دوره هشتم،‌شماره اول، 1386.

-         رابطه ي معيار هاي ارتباطي با سازگاري زناشويي، روانشناسان ايراني، شماره 8، 1385.

-         بررسي دلبستگي و طرحواره هاي ارتباطي، تازه هاي علوم شناختي، 1385.

-          شناخت اجتماعي و زبان ، مجله دانشكده ي ادبيات و علوم انساني، شماره چهارم، 1386، شماره پي در پي 159.

-         تاثير وي‍‍ژگي هاي معلم بر سبك مديريت كلاس، فصلنامه تعليم و تربيت، سال 24،‌شماره 1، بهار 1387.

-         بررسي سبك هاي مديريت كلاس بر رشد مهارت هاي فراشناختي دانش آموزان، مطالعات تربيتي و روانشناسيف دوره نهم، شماره اول، 1387.

-         بررسي اثربخشي شناخت درماني گروهي بر افزايش ميزان عزت نفس ، مجله مطالعات تربيتي و روانشناسي ، زير چاپ.

-         وضعيت سلامت رواني دانش آموزان دبستاني شهر مشهد، مجله ي اصول بهداشت رواني،16، 1، 1393.

-         وضعيت تدريس خلاق از ديدگاه دانشجويان دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي، 13، 6، 1392.

-         باورهای خودکارآمدی و اضطراب امتحان در دانشجویان دانشگاه های آزاد خراسان جنوبی، افق دانش، فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد،15، 3، 1388.

-         مقايسه ي سوگيري توجه به جلوههاي هيجاني چهرهاي در مبتلايان به اضطراب اجتماعي و گروه سالم غيرمضطرب با فنآوري ردياب چشمي، مجله ي اصول بهداشت رواني، 16، 1، 1393.

-         تفسیر موقعیت های اجتماعی مبهم در اضطراب اجتتماعی: کاربرد تکلیف رایانه ای سنجش سوگیری تفسیر، مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 20، 3، 1392.

-         اثربخشي رفتاردرماني ديالكتيكي به شيوهي گروهي (با تكيه بر مولفههاي هوشياري فراگير بنيادين،تحمل پريشاني و تنظيم هيجاني) بر نشانههاي افسردگي در دانشجويان، مجله ي اصول بهداشت رواني، 13، 2، 1390.

-         بررسی سوگیری توجه، سبک های خوردن، و نمایه توده بدنی در افراد رژیم گیرنده و عادی، مجله روان شناسی بالینی، 5، 1، 1392.

-         اثربخشی آموزش کنترل توجه بر کاهش تورش توجه به مواد و بهبود شاخص های درمانی معتادان تحت درمان سم زدایی، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 11، 2، 1389.

-         تحول پردازش شناختی مکانهای خیابانی ایمن و ناایمن در نمونه ایرانی،  روانشناسی، دوره 14،  شماره 4. 1389.

-         خانواده های ناکارآمد : هنگامه های درمانی، تازه های رواندرمانی، دوره 10، شماره 36، 1384.

-         مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان، مبانی تعلیم و تربیت، 1390، مرحله 1، شماره 2.

-         پیش بینی تعلل ورزي تحصیلی بر اساس مؤلفه هاي هوش هیجانی، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 22، 3، 1392.

-         مهارت های مشکل گشایی و تاثیر آن بر عملکرد خانوادگی مادرانف تازه ها و پژوهش های مشاوره، 9، 35، 1389.

-         رشد یکپارچه انسان: مدل تحولی- تفاوت هاي فردي مبتنی بر ارتباط، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت،2، 1، 1391.

-         تاثیر آموزش مهارت های هوش هیجانی بر واکنش به استرس تحصیلی دختران دبیرستانی، فصلنامه مراقبت مبتنی بر شواهد، 3، 6، 1392.

-         تدوین و اعتباریابی پرسشنامه سنجش کارکرد تحولی خانواده، پژوهش های رواننشاسی بالینی و مشاوره، 3، 2، 1394.

-          Amir Amin Yazdi, Tim P. German, Margaret Anne Defeyter  and Michael Siegal, “Competence and performance in belief-desire reasoning across two cultures: The truth, the whole truth and nothing but the truth about false belief?”  , Cognition , 25,1-24, 2005.

-          Iranian children’s performance on standard and conversationally supported false-belief tasks, Contemporary Psychology , 2, No.2, 2007.

-          Creative Teaching in Mashhad University of Medical Sciences: Students’ Viewpoints in School of Nursing and Midwifery, Iranian Journal of Medical Education 2013, 13(6): 509-518.

-          The Effects of Imitative Vs. Cognitive Methods on The speech Development of Children With Autism, Iran J Child Neurol. 2014 Winter; 8(1):37-46.

-          Interpreting Ambiguous Social Situations in Social Anxiety: Application of Computerized Task Measuring Interpretation Bias, journal of Kerman university of medical sciences, Vol 20, No 3 (2013).

 

-          The Profile of Functional Emotional Development of Children with Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Developmental, Individual Differences(DIR), Relationship-based Approach,  International Journal of Pediatrics , Vol.2, N.3-3, Serial No.10, October 2014.

 

طرح هاي پژوهشي (مجري) :

-          - بررسي الگوهاي تحول ادراكي بازشناسي چهره ، مصوب معاونت  پژوهشي دانشگاه فردوسي ، 1384.

- بررسي رابطه شيوه اسناد دهي دانشجويان و سطح استرس ادراك شده آنان . 1375.

- تعيين كننده هاي شناختي مدل انگيزشي در پيش بيني مصرف مواد و داروهاي غير تجويزي. مصوب معاونت  پژوهشي دانشگاه فردوسي ،1385.

- بررسي سطح رضايتمندي شغلي واسترس در كاركنان شهرداري مشهد ، سفارش دهنده : شهرداري مشهد ، 1385.

- طراحي برنامه درسي نوزادي و نوباوگي مهد هاي كودك سراسر كشور، سفارش دهنده: سازمان بهزيستي، 1386.

- طراحي برنامه درسي نوزادي و نوباوگي (2) مهد هاي كودك( تهيه كتاب هاي كار)،  سفارش دهنده: سازمان بهزيستي،.

- بررسي نقش درك گفتگويي و موقعيت بر عملكرد كودكان در تكاليف باور كاذب، مصوب معاونت  پژوهشي دانشگاه. (در حال اجرا).

-بررسي سطح فرسودگي شغلي و تعيين عوامل استرس زا در كاركنان سازمان آب منطقه اي خراسان رضوي ، سفارش دهنده سازمان آب مشهد ، 1387.

- تعیین کننده های شناختی مدل انگیزشی در پیش بینی مصرف مواد و داروهای غیر تجویزی، مصوب معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی، 1386.

 

 مقالات ارايه شده در كنفرانس ها :

-          “The relationship between the pragmatic ability and theory of mind”, Presented at: The 7 Iranian students seminar in Europe, UMIST, Manchester, United Kingdom, 20-21 May 2000.

-          “The importance of conversational awareness in experimental studies with young children”, Presented at: International conference on communication, problem-solving and learning, University of Strathclyde, Glasgow, ُScotland, June 25-29 2001.

-           “Cognition and Conversation: The importance of conversational awareness in Experimental studies with young children”, Presented at: The 8 Iranian students’ seminar in Europe, UMIST, Manchester, United Kingdom, 5-7 May 2001.

-           “Theory of mind and conversational understanding: Evidence from Iranian children”, presented at: The 9 Iranian students seminar in Europe, UCE, Birmingham, United Kingdom, 29-30 June 2002.

-          “How do children come to see others as mental agents?” Presented at: Workshop on Cognitive science neurophilosophy, Iranian Institute of philosophy, Tehran, 3-6 May 2005.

-          Competence and contribution to performance in belief-desire reasoning, Presented at: XIITH European conference on developmental psychology, University of La Laguna, Spain, 24-28 August 2005.

-           Determinants of motivation to use unprescribed substances, Presented at: International conference of psychology, Greece, Athens, 9-12 July, 2007.

 

        - "رابطه زبان و تفكر اجتماعي"، همايش معني شناسي و كاربرد شناسي ، دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسي ، مشهد ، خرداد 1383.

        - " درك كودكان از عليت رواني" ، سمينار زبان ، سيستم عصبي و هوش مصنوعي ، دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسي ، مشهد ، بهمن 1383.

         - "چگونگي تحول درك كودكان از ذهن" ، سمينار تخصصي هفته پژوهش ، دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد، آذر 1383.

" نقش درك گفتگويي بر عملكرد كودكان در آزمون هاي تئوري ذهن. دومين كنگره  انجمن روانشناسي ايران، ارديبهشت 1385