آقای دکتر حسن حمید پور
اطلاعات شخصی
تاریخ تولد: ۲۹/۱۱/۱۳۵۵
محل تولد: رفسنجان
ش.تماس:
ایمیل:
لینک صفحه شخصی:
سوابق تحصیلی
- کارشناسی روانشناسی عمومی ۱۳۷۴، ۱۳۷۸، اصفهان، اصفهان
- کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی ۱۳۷۸، ۱۳۸۱، فردوسی، مشهد
- دکتری، روانشناسی بالینی، ۱۳۸۳، ۱۳۸۸، علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران
سوابق اجرایی
- درمانگر، کلینیک روان شناختی افق، ۱۳۸۰، ۱۳۸۱، مشهد
- پژوهشگر، سازمان ملی جوانان،۱۳۸۱، ۸۲، تهران
- پژوهشگر، پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۸۱، ۱۳۸۲، تهران
- درمانگر، مرکز مشاوره دانشگاه ولی عصر رفسنجان، ۱۳۸۲، ۱۳۸۳، رفسنجان
- عضو هیأت علمی، جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم، ۱۳۸۳، ۱۳۸۵، تهران
- درمانگر، مرکز مشاوره دانشگاه تهران،۱۳۸۴، ادامه دارد، تهران
تألیفات (کتاب، مقاله، ترجمه)
مقالههای ارائه شده در کنگره ها و همایشها:
- بررسی کارایی و اثربخشی شناخت درمانی بک با شناخت درمانی تیزدل در درمان افسرده خویی، اولین کنگره روان شناسی ایران ، تهران ، دانشگاه تربیت معلم
- معنا و مضمون: افقهایی فراسوی شناخت درمانی ، دومین کنگره روانشناسی بالینی ، تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
- هوش هیجانی: مفهومی جدید در روانشناسی بالینی ، دومین کنگره روانشناسی بالینی ، تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
- دیدگاه ویگوتسکی: کاربردهایی برای شناخت درمانی ، اولین کنگره نوروپسیکولوژی شناختی در ایران ، قزوین ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
- سندرم اهمالکاری ، دومین سمینار بهداشت روانی دانشجو ، خرمآباد ، دانشگاه علوم پزشکی لرستان
- آسیب شناسی خانواده از دیدگاه شناختی ، اولین کنگره آسیب شناسی خانواده در ایران ،تهران، دانشگاه شهید بهشتی
- رابطه بین سبکهای دلبستگی، طرح واره های شناختی و رضایت زناشویی، دومین کنگره آسیب شناسی خانواده در ایران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی
- گفتگوی درونی: مفهومی ارزشمند، اما فراموش شده در شناخت درمانی، دومین کنگره انجمن روان شناسی ایران، تهران، دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی
- مقایسه کارایی و اثربخشی هشیاری فراگیر مبتنی بر شناخت درمانی در درمان و جلوگیری از عود افسردهخویی، دومین کنگره انجمن روان شناسی ایران، تهران، دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی
- لب فورنتال، خودآگاهی و گفتار درونی: تلویحاتی برای شناخت درمانی، سومین کنگره نوروپسیکولوژی ایران، تهران، دانشگاه تربیت معلم
- بررسی کارآیی و اثربخشی طرح واره درمانی در درمان شکست های عشقی دانشجویان، چهارمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان، شیراز، دانشگاه شیراز
- عوامل شناختی مدل داگاس در پیش بینی نگرانی آسیب شناختی دانشجویان، پنجمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان، تهران، دانشگاه شاهد
- اقدامات و چالش های ساخت مقیاس ملی سلامت روان دانشجویان، پنجمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان، تهران، دانشگاه شاهد
- کارآیی طرح واره درمانی در درمان زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، سومین کنگره انجمن روان شناسی ایران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی
- مقیاس ملی سلامت روان دانشجویان: مطالعه مقدمات، سومین کنگره انجمن روان شناسی ایران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی
- ترس و اجتناب از تجارب درونی در اختلال اضطراب فراگیر، سومین کنگره انجمن روان شناسی ایران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی
سوابق ترجمه و تألیف:
- شناخت درمانی گروهی، مایکل فری، با همکاری دکتر علی صاحبی و زهرا اندوز، انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه مشهد، ۱۳۸۲
- شناخت درمانی اختلالات شخصیت، جفری یانگ، با همکاری دکتر علی صاحبی، ارجمند ـ آگه ،۱۳۸۴
- زوج درمانی ،باگاروزی ،با همکاری زهرا اندوز ،آسیم ،۱۳۸۷
- طرح واره درمانی ( جلد اول)، جفری یانگ، با همکاری زهرا اندوز، ارجمند، ۱۳۸۶
- تکنیکهای شناخت درمانی، رابرت لیهی، با همکاری زهرا اندوز، ارجمند، ۱۳۸۸
- زندگی خردمندانه: رویکرد شناختی ـ رفتاری، درایدن، با همکاری زهرا اندوز، آسیم، ۱۳۸۷
- زمینه روان شناسی (جلد دوم)، هلیگارد، با همکاری دکتر ارجمند، ارجمند، ۱۳۸۶
- چالش های شناخت درمانی، آرون بک، ، ارجمند، ۱۳۸۸
- شناخت درمانی تحوّلی، ژانت زارب، ، ارجمند، ۱۳۸۸
- پیشگامان روانشناسی علمی در ایران، ، با همکاری دکتر قاسم زاده، ارجمند و آگاه، ۱۳۸۹
- رهایی از زندان ذهن، ماتیو مک کی، با همکاری زهرا اندوز، ارجمند، ۱۳۸۹
- طرح واره درمانی ( جلد دوم)، جفری یانگ، با همکاری زهرا اندوز، ارجمند، ۱۳۹۰
- طرح واره درمانی برای استرس شغلی، مارتین بامبر، با همکاری حسین زیرک، ارجمند، ۱۳۹۰
- تکنیک های رفتار درمانی دیالکتیک، ماتیو مک کی، ، ارجمند، زیر چاپ
- شناخت درمانی برای بیماران چالش آفرین، جودیت بک، با همکاری حمید جمعه پور، ارجمند، زیر چاپ
مقاله های چاپ شده:
عنوان مقاله
|
عنوان مجله
|
سال
|
شماره
|
بررسی کارایی و اثربخشی شناخت درمانی بک با شناخت درمانی تیزدل در درمان افسردهخویی
|
فصلنامه اندیشه و رفتار
|
۱۳۸۴
|
۴۱
|
شناخت درمانی و سوء تفاهمات جاری
|
مجله روان شناسی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد
|
۱۳۸۲
|
۳
|
بررسی کارایی و اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر هشیاری فراگیر در درمان افسرده خویی
|
پژوهش در سلامت روان شتاختی
|
۱۳۸۶
|
۲
|
اندیشناکی: مفهومی جدید در شناخت درمانی افسردگی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۵
|
۳
|
جای خالی سوال های سقراطی در شناخت درمانی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۶
|
۵
|
نظری به ترجمه متون روان شناسی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۷
|
۶
|
اهمیت روش شناسی در پزوهشهای رفتاری – شناختی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۷
|
۱۰
|
نظری به ترجمه متون روانشناسی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۸
|
۱۱
|
مساله دیرپای شناخت منفی در اضطراب و افسردگی
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۸
|
۱۱
|
نگاهی به معادلهای فارسیmindfulness
|
مجله بازتاب دانش
|
۱۳۸۸
|
۱۳
|
نقش رابطه درمانی در رویکرد شناخت درمانی
|
مجله سلامت روان
|
۱۳۸۲
|
۲
|
کارایی طرحواره درمانی در درمان زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر
|
مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران
|
۱۳۸۹
|
۵۷
|
بررسی مقدماتی ثبات مدیریت در برخی از دانشگاه های ایران
|
مجله تولید علم
|
۱۳۸۹
|
۱۳
|
مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان ورزشکار و غیر ورزشکار
|
مجله روانشناسی کاربردی
|
۱۳۸۹
|
۱۴
|
رابطه بین گفتار خصوصی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی
|
مجله مطالعات روانشناختی
|
۱۳۸۹
|
۱۵
|
نقش آموزش پیشدبستانی در یادگیری مهارتهای حرکتی و سازگاری اجتماعی
|
مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
|
۱۳۸۸
|
۲۳
|
طرح های پژوهشی:
نام طرح
|
مجری
|
موسسه
|
نیمرخ روانی دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار شهرستان کرج
|
حسن حمیدپور
|
سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران
|
رابطۀ بین گفتار خصوصی با خلافیت در کودکان پیش دبستانی
|
حسن حمیدپور
|
دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی
|
مدل فراشناختی در اختلالات هیجانی
|
حسن حمیدپور
|
دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی
|
عوامل موثر در فرسودگی شغلی کارکنان شهرداری تهران
|
حسن حمیدپور
|
شهرداری تهران
|
سوابق آموزشی:
دوره آموزشی
|
مدت زمان
|
مدرس
|
دانشگاه
|
شهر
|
رفتار درمانی شناختی
|
۲ سال
|
دکتر علی صاحبی
|
فردوسی
|
مشهد
|
زوج درمانی گاتمن
|
۲ روز
|
دکتر علی صاحبی
|
تربیت معلم
|
تهران
|
کاربرد تمثیل فارسی در بازسازی شناختی
|
۲ روز
|
دکتر علی صاحبی
|
تربیت معلم
|
تهران
|
سوابق مدیریتی و اجرایی:
سمت
|
زمان
|
مکان
|
مدیر گروه علومشناختی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم
|
۲ سال
|
دانشگاه تربیت معلم
|
عضو کمیته علمی سومین کنگره روانشناسی ایران
|
اسفند ۸۹
|
انجمن روانشناسی ایران
|
سابقه تدریس:
نام درس
|
مقطع
|
دانشگاه
|
رفتار درمانی شناختی
|
کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی
|
دانشگاه علوم پزشکی تهران ، انستیتو روانپزشکی
|
ارزیابی بالینی (۱)
|
کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی
|
دانشگاه علوم پزشکی تهران ، انستیتو روانپزشکی
|
شخصیت
|
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
|
دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو روانپزشکی تهران
|
مهارتهای زندگی
|
دکتری
|
دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
روان شناسی عمومی
|
کارشناسی گفتار درمانی
|
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی
|
برگزاری کارگاه های آموزشی:
دوره آموزشی
|
مدت زمان
|
محل برگزاری
|
مخاطبین
|
طرح واره درمانی
|
۲ روز
|
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
|
کارشناسان مراکز مشاوره منطقه یک کشور
|
رفتار درمانی شناختی برای افسردگی
|
۲ روز
|
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
|
کارشناسان مراکز مشاوره منطقه یک کشور
|
رفتار درمانی شناختی برای اختلال اضطراب فراگیر
|
۲ روز
|
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
|
کارشناسان مراکز مشاوره منطقه یک کشور
|
رفتار درمانی شناختی برای افسردگی
|
۴ روز
|
انستیتو روانپزشکی تهران
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
طرح واره درمانی
|
۲ روز
|
مرکز مشاوره روزبه
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
رفتار درمانی شناختی برای افسردگی
|
۲ روز
|
مرکز مشاوره آستان قدس
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
طرح واره درمانی
|
۲ روز
|
دانشگاه شیراز
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
طرح واره درمانی
|
۲ روز
|
دانشگاه علوم پزشکی زنجان
|
کارشناسان مرکز مشاوره منطقه سه کشور
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
مرکز مشاوره روزبه
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
طرحواره درمانی
|
۶روز
|
سازمان بهزیستی کشور
|
کارشناسان مرکز بهزیستی کشور
|
رفتار درمانی شناختی:سنجش و فرمول بندی
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
رفتار درمانی شناختی برای افسردگی
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
رفتار درمانی شناختی برای اختلال وسواسی اجباری
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
رفتار درمانی شناختی برای اختلال اضطراب فراگیر
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
رفتار درمانی شناختی برای اختلال هراس اجتماعی
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
رفتار درمانی شناختی برای افزایش عزت نفس
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
مقاومت در شناخت درمانی
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
زوج درمانی شناختی – رفتاری
|
۳روز
|
دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه جامع علمی -کاربردی
|
مقاومت در شناخت درمانی
|
۱روز
|
دومین گنگره روانشناسی بالینی ایران
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
رفتار درمانی شناختی برای اختلال وسواسی اجباری
|
۲روز
|
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
|
کارشناسان مرکز مشاوره
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
هلال احمر تبریز
|
کارشناسان مراکز مشاوره
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
هلال احمر تبریز
|
کارشناسان مراکز مشاوره
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
انجمن روان شناسی ایران
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
طرحواره درمانی
|
۲روز
|
بهزیستی گیلان
|
دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
طرحواره درمانی
|
۶روز
|
دانشگاه ازاد رودهن
|
اعضائ هیئت علمی
|
شناخت درمانی اختلات شخصیت
|
۲روز
|
سازمان بهزیستی کشور
|
کارشناسان مرکز بهزیستی کشور
|
رفتار درمانی شناختی
|
۱۱ روز
|
مرکز مشاوره بامداد
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
توجه آگاهی
|
۱ روز
|
انجمن روان شناسی ایران
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
شناخت درمانی تحولی
|
۲ روز
|
انجمن روان شناسی ایران
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
رفتار درمانی شناختی
|
۱۰ روز
|
انجمن روانشناسی ایران
|
دانشجویان کارشناسی ارشد
|
مشاوره پایان نامه:
عنوان
|
دانشگاه
|
مقطع
|
تاریخ دفاع
|
سمت
|
اثربخشی بازی درمانی با رویکرد شناختی – رفتاری مایکن بام در کاهش علائم کمرویی و گوشه گیری کودکان
|
بین المللی امام خمینی
|
کارشناسی ارشد
|
پاییز۱۳۸۷
|
مشاور
|
مقایسه تشکیل مفهوم در کودکان شنوا و ناشنوا
|
بین المللی امام خمینی
|
کارشناسی ارشد
|
زمستان۱۳۸۷
|
مشاور
|
اثر بخشی فرا شناخت درمانی در درمان اختلال اضطراب فراگیر
|
تبریز
|
کارشناسی ارشد
|
زمستان۱۳۸۹
|
مشاور دوم
|
اثر بخشی شناخت درمانی داگاس در درمان اختلال اضطراب فراگیر
|
تبریز
|
کارشناسی ارشد
|
بهار۱۳۸۹
|
مشاور دوم
|
اثر بخشی توجه اگاهی در کاهش استرس
|
ازاد اسلامی
|
دکتری
|
در حال انجام
|
مشاور دوم
|
رابطه بین توجه آگاهی با نظم بخشی هیجانی
|
آزاد اسلامی
|
کارشناسی ارشد
|
در حال انجام
|
راهنما
|